מושב בטיחות Nuna Rava

בואו נסקור את מושב הבטיחות Nuna Rava :

מעבר לנתונים הטכניים שאגע בהם בהמשך אני רוצה לשים דגש מיידי על אופן התקנת המושב שעלול לבלבל או להטעות הורים אשר רכשו את המושב.

המושב ניתן לחיבור גם ע"י חיבורי איזופיקס וגם ע"י חגורת הרכב. חברת Nuna התקינה במושב מערכת פנימית, מעין "דלת" מתחת לריפוד אשר דרכם עוברות חגורת הבטיחות של הרכב, מקבעות את המתח של החגורה, והדלת הזו נועלת את החגורה כך שנותנת הגנה והידוק ברמה מאוד גבוהה. 

מה חשוב לשים לב ולדעת כאשר מחברים את המושב בחגורת הרכב ולא באיזופיקס?

מנגנון הנעילה הפנימי הוא לא אבסולוטי כמו מנגנון ה- ClickTight של חברת BRITAX, בעוד שדלתות המתח דומות מאוד לנעילת חגורות בטיחות אחרות, בניגוד למתיחות אחרות, הן אינן נעולות!

כששאלו את צוות ההנדסה של נונה, הם נתנו הסבר די סביר. 

ההסבר היה שאין כלל קבוע לעובי חגורת הבטיחות (תקן עולמי אחיד בכל המדינות) ורכבי יוקרה רבים יוצאים עם חגורות דקות יותר ויותר. הדאגה שלהם היא שייתכן שתגיע חגורה דקה מכדי שתינעל במלואה בתוך דלת המתח והם לא רצו שזה יפגע בבטיחות לכל משפחה.
וכך, למרות שדלתות המתח עושות עבודה יוצאת מהכלל בכדי להפוך את התקנת חגורת הבטיחות לקלה ומאובטחת, עלינו להעביר את בית החגורה למצב נעילה (כלומר למתוח ולנעול את החגורה חזק על המושב) לפני סגירת הדלת. (נונה ממליצה לנעול את החגורה לפני סגירת הדלת מכיוון שקל לאנשים לשכוח את הצעד הזה ברגע שהם שומעים את לחיצת הדלת.)
אחרי כל זה חשוב לציין שוב שההתקנה, כאשר יודעים בדיוק מה לעשות, היא קלה מאוד, רק צריך לשים לב לכתוב למעלה.

טוב, אז אחרי שסגרנו את פינת ההתקנה הנה כמה נקודות עיקריות:
-המושב ממוקם במקום החמישי בכיסאות המומלצים של ה- Consumer Reports עם ציון משוקלל של 81, ציון טוב ("Better") במבחני הריסוק (2/3), כך שמדובר במוצר בעל איכות גבוהה.

-המושב בעל 5 מצבי שכיבה עם ונגד כיוון הנסיעה, נסיעה נגד כיוון התנועה עד למשקל של 22.67 ק"ג ועם כיוון הנסיעה עד למשקל 29.48 ק"ג. המושב בעל מערכת הגנות צד, משענת ראש בעלת 10 מצבים הגדלים עם הילד, מאריך רגליים לנוחות ותמיכה נוספת ושתי מצבי רצועות בין הרגליים להתאמה כאשר הילד גדל. בעל גימור מעולה, בדים איכותיים ומעכבי בעירה ושני מחזיקי כוסות לשתייה מתקפלים ותוקף של 10 שנים משנת הייצור.

לסיכום:

למה כן?
1. מערכת "דלתות המתח" נהדרות ועוזרות להתקנה קלה עם חגורת הרכב ועם האיזופיקס.
2. קל מאוד לשנות את גובה הרצועות.
3. קל מאוד לחבר ולהדק את מערכת האיזופיקס.
4. הנדסת אנוש מעולה שגורמת למושב להיות מהנוחים שיש.

למה לא?
1. לא מהמושבים הזולים בקטגוריה.
2. אין מד חיווי לזוית נכונה בהתקנה נגד כיוון הנסיעה.
3. המושב כבד ולא פיתרון נוח לניוד בין רכבים