טעויות נפוצות בהתקנה

אם לא נדע את הבעיה לא נוכל לתקן אותה

מהן הטעויות הכי נפוצות בהתקנת מושב בטיחות?

13  טעויות התקנה נפוצות.

לא לקרוא את המדריכים (מדריך המושב וספר הרכב)!

קשה לי לדמיין מי עושה את זה וחבל. צריך לקרוא את מדריך מושב הבטיחות וכן את הסעיפים
הרלוונטים בספר הרכב על התקנת מושבי בטיחות ברכב. ספר הרכב יגלה לכם היכן במכונית
נמצאת מערכת האיזופיקס, איפה עוגני החיבור, היכן ממוקמות כריות האוויר ואת המקומות
הטובים ביותר במכונית להתקנת מושבי בטיחות. תגלו גם את המשקל המקסימלי לחיבור העוגנים
התחתונים של מערכת האיזופיקס ומתי עליכם להתחיל להשתמש בחגורת הבטיחות של הרכב
בכדי להתקין את המושב
.

– למהר לעבור שלבים במושבי בטיחות.

באופן כללי, מעבר שלבים במושב הבטיחות נראה כך:
מתחיל במושב בטיחות או סלקל לתינוק הפונה לנגד כיוון הנסיעה, לאחר מכן מסובבים את המושב לכיוון
הפונה עם כיוון הנסיעה, אח"כ מושב משולב/בוסטר ולבסוף לחגורת בטיחות רגילה.
בצעו את המעברים האלה לאט, כי ככל שאתה עובר משלב אחד לאחר, מאבדים הגנה יחסית
מסוימת
.

-התאמת מושב הבטיחות אל המשקל והגובה של הילדים.

מושב הבטיחות צריך להתאים למשקל ולגובה של הילדים. הורים רבים מפספסים בדרך כלל את
מגבלות הגובה של מושבי הבטיחות מכיוון שילדים בדרך כלל גובהים מהר יותר מאשר במשקל
ומכאן שחורגים ממגבלות הגובה של המושב. שימו לב שאתם מסתכלים על שני טווחי
המקסימום של מושב הבטיחות. כמו כן, מגבלות משקל וגובה משתנים בין מושבים בעלי תו
תקן אירופאי לעומת אמריקאי שימו לב שאתם בודקים את ההנחיות על גבי הכיסא עצמו או
באינטרנט לפני רכישה
.

– התקנת מושב בטיחות בצורה רופפת לרכב.

בהתקנה ע"י מערכת האיזופיקס, מושב הבטיחות לא אמור להיות מסוגל לזוז 2.5 ס"מ
מצד לצד בבסיס המושב בחלק הקרוב לגב המושב. אם המושב מתנדנד מעבר לזה, צריך להדק
את הרצועות יותר
.

אם מושב הבטיחות מותקן באמצעות חגורת הבטיחות של הרכב, והמושב הוא בעל תו תקן אמריקאי
חשוב לא לשכוח להוסיף לוקינג קליפ. אם המושב הוא בעל תו תקן אירופאי, חשוב להיצמד
להוראות ההדרכה בספר הוראות היצרן, לחגירה נכונה של המושב
.

-לא מחברים את רצועת הטופ ת'אדר.

ברגע שילד יושב במושב הפונה עם כיוון הנסיעה, יש לחבר את רצועת הטופ ת'אדר. הורים רבים
מתעלמים לעתים קרובות מהרצועה הזו, וזו טעות
.

לחיבור הטופ ת'אדר יש יתרון עצום באשר להגבלת התנועה קדימה של הראש והצוואר בהתרסקות, מה
שעושה דרך ארוכה כדי להפחית את פציעת הראש והצוואר
.

– זווית השכיבה של מושב הבטיחות שגויה.

זווית מושב הבטיחות חשובה במיוחד כאשר מדברים על תינוקות במושבי בטיחות הפונים כנגד
כיוון הנסיעה. בדקו בצד מושב הבטיחות שמחוון הזווית מכויל בהתאם. זכרו, אם המושב
זקוף מדי, זה יכול להוביל לריפוף של הראש קדימה וזה לא טוב כי זה יכול לחסום את
דרכי הנשימה שלהם, מאידך, אם הוא שכוב מדי, ייתכן שהוא לא יוכל להגן עליהם כראוי
בהתרסקות
.

– רתמות פנימיות רופפות.

יש נטייה להשאיר את הרתמות הפנימיות המחזיקות את הילדים במושבי הבטיחות רופפות.
הרתמות צריכות להיות צמודות. בצעו את מבחן הצביטה, לאחר הקשירה צבטו את הרתמה מתחת
לכתף. אם הוא מתקפל, הוא לא הדוק מספיק
.

-מתעלמים מתאריך התפוגה של המושב.

מושב בטיחות לא מחזיק מעמד לנצח (בהנחה שהוא לא עבר תאונה), ולכל מושב יש תאריך תפוגה,
בדרך כלל שש עד 10 שנים מתאריך הייצור. לאחר תאריך התפוגה, שלמות הבד, הרצועות
והפלסטיק עלולים להתקלקל ולפגוע ביכולתו להגן על ילדכם במקרה של התרסקות. אל תשכחו
ששינויי מזג אוויר משפיעים על רכיבי מושבי הבטיחות (החום הכבד בתוך מכונית נעולה
בקיץ כדוגמא)
.

– תפס החזה נמצא במיקום הלא נכון.

קליפ בית חזה צריך להיות מיושר עם בתי השחי של ילדך. זוהי הדרך הקלה ביותר לוודא שאתם
מציבים את הקליפ במיקום הנכון. קליפ זה עוזר לשמור על הרתמה במצב הטוב ביותר במקרה
של התרסקות. חשוב לא למקם את הקליפ נמוך מדי, מה שעלול לפצוע את ילדכם בתאונה או
גבוה מדי העלול לגרום לחנק
.

– מיקום שגוי של רצועות הכתפיים הפנימיות.

עבור מושבים הפונים כנגד כיוון הנסיעה, יש להשחיל את רצועות הכתפיים דרך חריצים שנמצאים
בכתפי התינוק או מתחתיו. עבור מושבים הפונים עם כיוון הנסיעה, רצועות הכתפיים
צריכות להיות בגובה הכתף או מעליה
.

-נתיב החגורה.

הטעות הנפוצה בישראל. ודאו שרצועות האיזופיקס או חגורת הרכב עוברות במסלול היעודי במושב
הבטיחות ל-עם או נגד כיוון הנסיעה
.

– התקנת מושב בטיחות עם חגורת בטיחות ואיזופיקס יחדיו.

טעות נפוצה שגורמת לחשוב שאנו מאבטחים יותר את המושב. מלבד מקרים נדירים במיוחד, אין
לחבר את שתי המערכות יחדיו.(מגוון הסיבות פורסמו בפוסט בנפרד, מוזמנים לגלול בפיד
למידע מקיף על הסוגיה הנ"ל)
.

– התקנת מושב בטיחות במושב האמצעי של הרכב ע"י חיבור באיזופיקס צדדי.

לעתים קרובות הורים משתמשים בעוגנים הפנימיים של המושבים הצדדים ברכב כדי להתקין כיסא
בטיחות במושב האמצעי. זוהי טעות קשה. ניתן להתקין מושבי בטיחות באמצע הספסל האחורי
אם יש חגורת בטיחות או עוגנים מובנים במיוחד עבור המושב הזה. אחרת, יש להתקין את
המושב באחד מצדי הרכב
.