על רצועת טופ ת'אדר (TOP TETHER)

הגיע הזמן לתת במה לרצועת הטופ ת'אדר (top tether), כאשר מתקינים מושב בטיחות הפונה קדימה עם כיוון הנסיעה, חיבור הרצועה יכול להפחית משמעותית את התנועה קדימה של ילד בתאונה חזיתית ובכך להפחית את הסיכון של הילד לפציעה, במיוחד בראש.
איפה הבעיות?
1. הורים רבים אינם מחברים את הרצועה הזו ואסביר בהמשך גם למה.
2. חיבור והידוק לא נכון של הרצועה במידה ומשתמשים בה.
למה חשוב לחבר את רצועת הטופ ת'אדר?
הראשון שכבר הזכרנו הוא מפחית את הסיכון לפגיעת ראש במקרה של תאונה.
השני הוא ששימוש ברצועה יכול להפחית משמעותית את עוצמת ההשפעות של טעויות התקנה אחרות, מה שקורה לא מעט בארץ ובעולם.
הורים משתמשים ברצועת הטופ ת'אדר רק כמחצית מהזמן, למרות ערכו הבטיחותי הגבוה. הסיבות הם:
1. חוסר מודעות
2. חוסר ידיעה היכן לחבר
3. בלבול בשימושים השונים של המערכות. טעות נפוצה היא שמחברים את הרצועה רק כאשר מחברים עם מערכת האיזופיקס או LATCH, בפועל, רצועת הת'אדר צריכה לשמש עבור כל המושבים הפונה קדימה עם כיוון הנסיעה, ללא קשר אם המושב מותקן עם מערכת האיזופיקס או באמצעות חגורת בטיחות.
4. ברכבי מיניוואן, האצ'בק או שטח עוגן הבסיס יכול להיות ממוקם הרחק מאחורי המושב או אפילו בחלק האחורי של תא המטען מה שעלול להפריע להעמיס ציוד בתא. ומכאן ויתור על חיבור הרצועה.
היכן מחברים את רצועות הטופ ת'אדר?
חפשו את הסמליל על הרכב המסמן את העוגן היעודי, אם אתם לא מוצאים בדקו בספר הרכב היכן ממוקמים עוגני הטופ ת'אדר או תשאלו יועץ בטיחות. שימו לב, אין לחבר רצועות טופ תאדר באלכסון אלא רק בקו ישר היוצא ממושב הבטיחות, אלא אם כן רשום במפורש בהוראות יצרן הרכב וספר המושב. במידה ומחברים טופ תאדר באלכסון במקרה שאסור לחבר כך על פי ההוראות, הרצועה תפעיל לחץ לא נכון על המושב, מה שיפגע ביעילות שלו.
ברוב הרכבים המשפחתיים, העוגנים גלויים וקלים לזיהוי. בדר"כ נעביר את הרצועה מתחת למשענת הראש אל העוגנים הממוקמים בגב המושב. ברכבים מסוימים החיבור עלול להיות קרוב מדי למשענת המושב כדי שיהיה מספיק מקום לרצועה להתהדק במלואה. בכל מקרה, הדקו את הרצועה ככל שתוכלו. קשירה מעט רופפת עדיין תספק יותר יתרונות בטיחותיים מאשר אי עיגונו כלל.
כמו כן, שימו לב שישנם רכבים שיש בהם עוגנים לקשירת ציוד בתא המטען שבקלות ניתן לטעות בהם כנקודות עיגון של רצועת הטופ ת'אדר.. ודאו שסמל החיבור של הרצועה קיים כדי להבטיח שיש לך את המקום הנכון.
שיהיה לכם יום TOP