קטגוריות מושבי בטיחות לפי גיל

"גיל, משקל וגובה של הילדים".
תמיד כשהורים מתייעצים איתי על איזה מושבי בטיחות מתאימים לילדים שלהם אני מבקש שישלחו לי את מאפייני הילדים, גיל משקל וגובה.
חשבתי לעשות סדר בכל ההגבלות הקשורות לקטגוריות השונות למושבי הבטיחות.
 
חשוב לזכור שהגיל זה רק מספר, אם המשקל או הגובה חורג מהקטגוריה, צריך להחליף מושב.
 
בואו נתחיל :
 
סלקלים– מתאים לתינוקות מגיל לידה עד שנתיים. עד משקל של 13 ק"ג או 85 ס"מ. בפועל באזור ה- 9 ק"ג עוברים למושבי בטיחות. חשוב מאוד שיהיו עם בסיס לרכב.
 
מושבי בטיחות (convertible) – בקטגוריה הזו ישנם 2 סוגים של מושבי בטיחות כאלו שיתאימו עד משקל של 18 ק"ג וכאלו עד 29.4 ק"ג. נגד כיוון הנסיעה מתאים לתינוקות מגיל לידה עד אזור גיל ארבע. עד משקל 18 ק"ג או 105 ס"מ. עם כיוון הנסיעה יתאים עד אזור גיל 6, עד משקל של 29.4 ק"ג וגובה של 124.5 ס"מ.
 
מושב בטיחות משולב בוסטר (combination) – מושבים שמתחילים כמושבי בטיחות ואז נהפכים לבוסטרים. כמושבי בטיחות עם רצועות פנימיות מגיל שנתיים ועד אזור גיל 6 עד משקל 29.4 ק"ג או גובה 137 ס"מ. כבוסטר ממשקל 18 ק"ג לפחות מגיל 3 או גובה של 97 ס"מ ועד משקל 56 ק"ג או גובה 145 ס"מ (מאפיינים שמתאימים לילד בגיל 10 בממוצע).
 
בוסטרים- ישנם 3 סוגי בוסטרים: בוסטר גב, בוסטר משולב שניתן לנתק את משענת הגב ובוסטר רגיל שהוא רק מושב מגביה. את הבוסטרים חוגרים עם חגורת הבטיחות של הרכב. ממשקל 18 ק"ג לפחות מגיל 3 או גובה של 97 ס"מ ועד משקל 56 ק"ג או גובה 145 ס"מ (אזור גיל 10).
 
קטגורית All in one – שמה כן היא, מושבים לכל אורך תקופת השימוש. מגיל לידה ועד סיום השימוש במושב כבוסטר. מעבר בין התקופות בדיוק כמעבר בין שאר השלבים בקטגוריות הקודמות.
 
סיום שימוש בבוסטר-
הילד/ה הגיעו לגיל 8 ואתם רוצים לבדוק האם אפשר להפסיק להשתמש בבוסטר. לשם הבדיקה ישנם חמישה תנאים חייבים להתקיים כדי שהילד/ה יוכלו לנסוע בבטיחות בשימוש בחגורת הבטיחות בלבד:
– הילד חייב לשבת צמוד למשענת מושב הרכב.
– הברכיים חייבות להיות מקופלות לרצפה, בקצה מושב הרכב.
– חגורת הבטיחות מונחת על אגן הירכיים, מתחת לבטן הרכה.
– חגורת הכתף מונחת במרכז הכתף ובית החזה.
– הילד יושב זקוף ואינו מחליק ממושבו במהלך כל הנסיעה.
 
אם תנאי אחד (או יותר) אינו מסוגל להתקיים, חובה להשאיר את הילד/ה בבוסטר (רצוי בוסטר גב) עד שיעמוד בכל התנאים למרות שהגיע לגיל 8.
 
הערות חשובות:
 
– חובה לבדוק על כל מושב בטיחות פוטנציאלי את המפרט שלו. ייתכן זליגה במושבים שונים בין הקטגוריות, והגבלות שונות בין מושב למושב. החלוקה הנ"ל מתארת את מרבית המקרים.
– מגבלת המשקל כוללת את משקל הילד ומושב הבטיחות.
מקווה שעזר לכם לעשות קצת סדר. אם יש לכם שאלות או מעוניינים בייעוץ נוסף שלחו הודעה.
שלכם,אבי.