סל-קלים לפגים ולתינוקות קטנים

איך בוחרים סלקלים לתינוקות קטנים במיוחד או פגים?

בחירת סלקלים לרכב חשובה במיוחד לתינוקות פגים או כאלו בעלי משקל נמוך במיוחד, שיכולים להיות כל כך קטנים שהם בקושי נכנסים לסלקל.
הם יכולים גם להיות בעלי בעיות נשימה המקשות עליהם לנשום היטב בזמן הישיבה בסלקל ולכן הבחירה בסלקל מתאים הנותן מענה למשקל ותחושה של ערסול ועיטוף התינוק היא קריטית במצבים כאלו.

ואנחנו יודעים שגם במצבים רגילים בחירת מושב בטיחות, ובמקרה הזה סלקל, יכולה להיות מבלבלת מאוד אך אם יש גם חששות רפואיים המשימה הזו הופכת להיות מורכבת בהרבה.
במציאות, יותר מזוג הורים מתוך עשרה מחזיר הביתה ילד ששוקל מתחת ל- 2.268 ק"ג שזהו המשקל המינימלי הניתן להושבה בטווח של רוב מושבי הבטיחות. לכן חשוב לבחור בסלקל המאפשר הושבה מ- 1.814 ק"ג ורצועות כתף נמוכים מהממוצע (אידיאלי 15.24 ס"מ, או נמוך יותר), רצועה תחתונה המתאימות בגודל, או מושב המגיע עם כרית לפלג גוף התחתון שנכנס מתחת לתחתית התינוק, ותגביה אותו מעט כך שגובה רצועת הכתף בגובה המינימלי יספיק.

הבעיה היא שהרשימה הזו לא גדולה יחסית למבחר המושבים שיש בשאר הקטגוריות.
מכיוון שלא מעט מתינוקות פגים או קטנים במיוחד סובלים מבעיות נשימה, הם צריכים לשכב בזווית כמה שיותר שטוחה על מנת לסייע בשמירה על נתיב אוויר פתוח.

ישנם מספר צעדים שאתם יכולים לנקוט כדי לוודא שהם יכולים לנשום היטב במושב הרכב:

1. סעו עם עוד מבוגר במושב האחורי.
כל עוד שהתינוק לא מצליח לשמור על מיקום טוב במושב הרכב, הכי בטוח שיש זה לנסוע עם מבוגר במושב האחורי עם התינוק. אם התינוק מתחיל לפלוט, אותו אדם יכול למקם את התינוק מחדש או לשאוב את החלב מפיו.

2. סעו למרחקים קצרים. במהלך חודשי החיים הראשונים, הקפידו על נסיעה ברכב לעד 45 דקות. אם אתם חייבים להיות במכונית לפרקי זמן ארוכים יותר, עצרו להפסקות מנוחה וחילוץ עצמות לעתים קרובות.

3. המתינו שעה לאחר האכילה. נסו לחכות כשעה לאחר זמן ההאכלה לפני שאתם נכנסים למושב הרכב – במיוחד אם לתינוק יש ריפלוקס. זה יאפשר לאוכל להתעכל ויסייע במניעת התפרצויות.

הנה מספר סלקלים מומלצים לתינוקות פגים או קטנים מאוד:
סלקלים הניתנים לרכישה בישראל:

-Chicco KeyFit 30
-Britax B-Safe 35
-Peg Perego Primo
-Cybex cloud q
-Maxi cosi cabrio
לישראלים הנמצאים בחו"ל אפשר למצוא גם את הסלקלים המומלצים הבאים:

-Graco SnugRide SnugLock 35
-Evenflo LiteMax 35
במידה ויש עוד שאלות מוזמנים לפנות אלי בפרטי