איך מנקים מושבי בטיחות? (ספיישל פסח)

כשזה מגיע לניקיונות, במיוחד בניקיון הרכב, אחת המטלות המרגיזות ביותר זה לנקות את מושבי הבטיחות. 
 
לא רק שנצטרך לנקות אותם בצורה נכונה, נצטרך גם לחבר את הריפודים מחדש ולהתקין נכונה את המושבים שוב.
אז איך מנקים מושבי בטיחות בצורה נכונה? אלו הקווים המנחים למשימה:
 
לפני שמתחילים, מומלץ לקרוא את חוברת ההדרכה של המושב שבו מוקדש פרק על איך לפרק את הריפודים ובאיזה חומרים להשתמש לניקיונות. אם אין לכם את חוברת ההדרכה, רוב החברות מפרסמות סרטונים בנושא, חיפוש מהיר ב-יוטיוב אמור לפתור את הסוגיה.
 
יש לשים לב שיש לכם מספיק זמן להיות ללא המושב מכיוון שהמושב יהיה לא זמין לשימוש. רוב הבדים אינם ניתנים לייבוש במייבש (עלול להתכווץ), מה שיוצר חלון מסוים עד שבו הכיסויים מתייבשים לבד "על החבל". שימו לב שיש לכם מספיק זמן ואל תתחילו את המשימה אם תצטרכו את המושב זמן קצר קדימה.
צלמו את מושב הבטיחות לפני שאתם מתחילים לפרק. זה יעזור לכם לזכור איפה יושב כל בד, איפה עוברות הרצועות. ההלבשה חזרה תהיה בסדר הפוך להפשטה. אפילו שווה לעשות סרטון של עצמכם מפרקים את המושב, זה יעזור לכם לראות בדיוק מה עשיתם.
 
טיפ קטן על פירוק והרכבה של הריפוד להוריד ולהלביש כמו חולצה כשמורידים מתחילים מלמטה למעלה ומחזירים מלמעלה למטה.
לגבי הריפודים, ברוב המושבים הבדים הם עם חומר מעכב בעירה, על מנת לא לפגוע בחומר הזה, יש לכבס לפי הוראות היצרן. אם אין ברשותנו את הוראות היצרן, יש לכבס ביד במים פושרים וסבון. אל תשתמשו במכונת כביסה או במים רותחים (אלא אם כן צוין במפורש ע"י בחוברת ההדרכה של יצרן המושב).
הימנעו מלהזיז או להוציא את מגני הקצף (קלקרים מעל גוף הפלסטיק של המושב.) לגבי ניקוי גוף המושב, מגבונים לחים או מטליות לחות יספיקו למטלה זו.
לאחר שהרכבנו חזרה את ריפודי המושב (כאמור בסדר הפוך לפירוק) כל מה שנשאר כעת היא לחבר את המושב נכון לרכב. זהו החלק החשוב ביותר. יש לחבר את המושבים על פי הוראות יצרן המושב וספר הרכב, או ללכת ליועץ מוסמך. התקנה נכונה מצילה חיים.
ניקיון נעים