מושב הבטיחות izi turn b i-size המסתובב 360 של חברת besafe

לאחרונה נחת בישראל מושב הבטיחות izi turn b i-size המסתובב 360 של חברת besafe ואין זמן טוב מזה מאשר לתת סקירה על המושב המסקרן הזה.

דבר ראשון שאפשר לראות שהמושב הוא מאוד מתקדם ו "חכם" לעומת שאר המושבים האחרים בקטגוריה. הוא פשוט לשימוש ועמוס בתכונות בטיחות ופיצ'רים מתקדמים. המושב לא זול, אבל זה מוצר איכותי ומעוצב שיבטיח שלילדכם יהיה נוח ללא קשר לאורך הנסיעה.

המושב מתאים מגיל לידה ועד גיל 4 לערך ומשקל מקסימלי של 18 ק"ג, ומשלב סלקל לתינוק ומושב לפעוטות במוצר אחד. הוא מגיע עם קונכיית הגנה קשיחה (Baby Shell) – מעטפת פנימית הכוללת דפנות קשיחות להגנה, תמיכת ראש ורצועות כתפיים המתכווננות בהתאם לגובה הילד, ועם שכבת הגנה עוטפת נוספת (NEWBORN HUGGER) המורכבת ב-קונכייה התומכת בגוף התינוק ומאפשרת לו מנח שכיבה שטוח יותר (לשימוש בין הגבהים 40 ל- 60 ס"מ). בנוסף, ישנם מערכת למניעת פגיעות צד, ריפוד חגורות מונעות החלקה ומגנטים שיחזיקו את החגורות להכנסה קלה של התינוק.

כמו כן, מנגנון נעילה בבסיס המושב וכך לא ניתן לסובב בטעות את המושב יחד עם קונכיית ההגנה הקשיחה אל כיוון הנסיעה, שכן המעטפת מיועדת לתינוקות שיכולים לנסוע אך ורק כנגד כיוון הנסיעה. לאחר הסרת המעטפת יאפשר המנגנון סיבוב מלא של 360 מעלות המתאים לילדים גדולים יותר.(כאמור, עד גיל 4).

ההתקנה קלה במיוחד באמצעות טכנולוגיית Isofix הסטנדרטית (תו תקן אירופאי), אם כי, אפילו לפני קריאת ההוראות, ה-iZi Turn B מאוד פשוט וקל לתפעול על סמך אינטואיציה ושכל ישר בלבד, אז אם אי פעם התקנתם כסא בטיחות ברכב, התקנת ה-iZi Turn B היא עניין קל, פשוט ומהיר.

בואו נשלים קצת מאפיינים הטכניים:

טווחי גובה המתאימים למושב הם: 40-105 ס”מ (מגיל 0 ועד גיל 4)

שימוש במושב עם קונכיית ההגנה הקשיחה (נגד כיוון הנסיעה): 40-87 ס”מ

שימוש במושב ללא NEWBORN HUGGER (נגד כיוון הנסיעה): 60-87 ס”מ

שימוש במושב ללא קונכיית ההגנה הקשיחה (נגד כיוון הנסיעה): 61-105 ס”מ

שימוש במושב ללא קונכיית ההגנה הקשיחה (עם כיוון הנסיעה): 88-105 ס”מ

משקל הכיסא: 15 ק”ג (די כבד)

• מצבי שכיבה -4

אינדיקטורים להתקנה נכונה: חיווי ירוק בחיבור איזופיקס ב-3 נקודות, צפצוף קולי ברגל הבסיס ובועת פלס

משענת ראש מתכווננת ל-10 מצבים לכיוון והתאמת תמיכת הראש וחגורת הכתפיים בהתאם לגובה הילד

טכנולוגיית Universal Level של BeSafe מאפשרת ל-iZi Turn B לשבת בזווית של 45 מעלות ללא קשר לזווית הספסל האחורי של המכונית ומגיעה עם פלס מובנה הממוקם בחלק העליון של רגל התמיכה, שעוזר להנחות אותך להשיג את המיקום הרצוי. תכונה זו נהדרת בגלל שהיא מאפשרת לך לוודא שאתה מפעיל לחץ שווה על רתמות המושב בעת חגירת הילד.

למה כן?:

-המושב מאוד בטיחותי ומתקדם ואוצר בתוכו המון מאפייני בטיחות מאוד מתקדמים

-התקנה פשוטה ביותר (איזופיקס אירופאי)

-מושב נוח ביותר במיוחד לניובורן

-מסתובב 360

-גמישות מקסימלית בקומבינציות מצבי השכיבה והתאמה לרכבים

למה לא?:

-המושב כבד מה שעלול להרתיע תנועה וניוד בין רכבים

-המושב לא זול (באיזור ה- 1800 שקלים)

*      בהתאם לתו התקן האירופאי המושב מוגבל עד גיל 4 מה שאומר שצריך להחליף מושב לעומת מושבים אחרים המשולבים בוסטר שאיתם אפשר להמשיך עד גיל מתקדם יותר.