מושבים מומלצים לניוד בין רכבים

לא מעט הורים פונים אלי בשאלות איזה מושבי בטיחות מומלצים כאשר יש צורך בלהעביר את מושב הבטיחות מרכב לרכב באופן תדיר.
למרות שאני לא ממליץ על הוצאת מושב הבטיחות לאחר התקנה, לפעמים זאת המציאות וצריך להתמודד איתה.

בסופו של יום השאלה מבחינתי קמה ונופלת על בטיחות. לא איזה מושבים הכי קלים לניוד מבחינת משקל ונוחות אלא באיזה מושבים הסיכוי להתקנה נכונה הוא הגבוה מכולם. וכשזה המקרה אני חייב להמליץ על המושבים של חברת ברייטקס בעלי מערכת ה- Clicktight.

למה? בגלל מערכת ה- Clicktight שלהם.

מהי מערכת ה- Clicktight ?

חברת Britax בשילוב עם חברת פולקסווגן יצרו פטנט יחודי, ה- Clicktight שהציבה סטנדרט גבוה לנוחות ההתקנה המאפשר לחבר את המושב באמצעות חגורת הרכב. מנגנון זה מוריד את טעויות האנוש בהתקנה למינימום האפשרי ונחשב לאחד הבטוחים בקטגוריה.

ברגע שמבינים איך להתקין את המושבים עם מערכת ה- Clicktight, ההתקנה הופכת להיות קלה למדי. במקום להתאמץ להדק את החגורות מצדי המושב, פשוט מרימים פנל, מעבירים את חגורת הבטיחות באחת מהתעלות המתאימות לעם או נגד כיוון הנסיעה בהתאם לצורך ונועלים את הפנל בדחיפה קלה.

מכיוון שההתקנה היא הפקטור המשמעותי לשאלה האם המושב ברכב יהיה בטיחותי בסופו של דבר, מערכת ה- Clicktight הופכת את המושבים לבטוחים יותר ממושבים אחרים שהותקנו ללא מתקין מוסמך.

יתרון נוסף של מערכת ה- Clicktight היא האפשרות להשאיר את מושבי הבטיחות עם הרתמות הפנימיות מעבר לזמן שבו היינו היינו יכולים להשתמש עם מערכות האיזופיקס השונות. במושבי בטיחות עם חיבורי האיזופיקס יש הגבלות משקל עד כ- 30 ק"ג.
מכיוון שאת מנגנון ה- Clicktight ניתן לחבר עם חגורת הרכב אפשר להמשיך להשתמש עם הרצועות הפנימיות מעבר למגבלת המשקל הסטנדרטית.
ישנם מספר מושבי בטיחות עם המערכת הזו בישראל :

•Britax One4Life
•Britax Marathon
•Britax Boulevard
•Britax Advocate
ובוסטר רצועות:

•Britax Grow With You
לכל אחד מהם מספר דגמים שונים.

טיפ קטן לסיום טיפ – במקרה שרוצים לפרק את מושב הבטיחות שחררו את חגורת הבטיחות תחילה ולאחר מכן פתחו את הפנל להסרת החגורה מכיוון שפנל ה- ClickTight לא ייפתח כאשר יש עליו לחץ רב.
נסיעה בטוחה, שלכם אבי