טעויות נפוצות בהתקנת מושבי בטיחות וטיפים לזיהוי

מהם הטעויות הנפוצות בהתקנת מושבי הבטיחות ומה צריך לבדוק בשביל לדעת האם מושב הבטיחות שלכם מותקן כראוי ברכב?
 
טעויות יכולות להתרחש בקלות עם התקנת מושב בטיחות ברכב, גם אם אתה קורא בעיון את הוראות יצרן מושב הבטיחות והוראות יצרן הרכב.
 
כמה טעויות נפוצות להמחשה:
-רצועות האיזופיקס או חגורות הבטיחות אינם עוברים בחריץ ההתקנה הנכון.(יש עם ונגד כיוון התנועה).
 
-זווית ההטיה של מושב הבטיחות אינה נכונה לפי הגיל.
 
רצועת ה- top tether אינה מחוברת או מחוברת באלכסון למושב.
 
-רתמת מושב הבטיחות רופפת מדי.
 
-המושב אינו צמוד בחלקו התחתון בהתקנה עם כיוון הנסיעה.
 
-לא משתמשים ב- locking clip במושבים עם תו תקן אמריקאי כאשר עיגון המושב עם חגורת הבטיחות.
 
-חיבורי האיזופיקס מחוברים באופן רופף מדי או משתמשים בהם בצורה לא נכונה, כמו למשל במושב האמצעי של הרכב. (ברוב הרכבים לא ניתן לחבר באמצעות איזופיקס במושב האמצעי בספסל האחורי).
 
-מיקום אבזם בית חזה נמוך מדי או גבוה מדי.
 
-התינוק אינו ממוקם כראוי במושב הרכב, בין אם זה מושב בטיחות לתינוק, בוסטר או מושב בטיחות מסוג All-in-One.
 
הנה 5 טיפים לבדיקה לאחר התקנת המושב בטיחות:
 
1. לאחר התקנת מושב הבטיחות, הקדישו דקה לבדוק אותו כדי לוודא שהוא לא רופף מדי. מושב בטיחות רפוי יכול להתנודד כאשר הרכב נמצא בתנועה וילדכם עלול לסבול מפגיעות ראש ופנים קשות. בנוסף, אם לא עלינו תתרחש תאונה, הילדים היו מקבלים את עוצמת ההתרסקות במקום המכונית או מושב הבטיחות.
נסו לנער את המושב. הוא אינו אמור לזוז יותר מ- 2.5 ס"מ לכל כיוון, אם זז, שימו את הברך על המושב והדקו את רצועות האיזופיקס או חגורת הרכב עד למצב שהכיסא יציב. למושבים עם תו תקן אמריקאי, כאשר עיגון המושב עם חגורת הבטיחות, השתמשו ב- locking clip . במושבים עם תו תקן אירופי, השתמשו ב- lock-off.
 
2. לאחר שהילד עגון וקשור בכסא ע"י רצועות המושב, ערכו את מבחן הצביטה, הרצועה הפנימית לא אמורה להתקפל.(מקום עד ל- 2 אצבעות מרווח בין החגורה לילד).
 
3. זוית שכיבה: אם למושב הבטיחות יש מחוון מובנה, הקפדו להשתמש בו בעת התאמת זווית המושב. אם אין מחוון, ודאו שזווית מושב הרכב לתינוק היא בין 30 ל 45 מעלות, בהתאם להנחיות יצרן מושב הרכב.
 
4. בידקו שרצועות האיזופיקס או חגורת הרכב עוברת במסלול היעודי ל-עם או נגד כיוון התנועה. זאת הטעות הנפוצה בישראל.
 
5. אבזם בית חזה ומגן ראש:
בדקו שאבזם בית החזה של הרצועות הפנימיות יושב בגובה בית השחי ועל עצם בית החזה. נמוך מדי ועלולים להיפלט מהכיסא במהלך תאונה, גבוה מדי ישנו סכנת חנק. לגבי גובה מגן הראש וודאו שהוא במרחק של שתי אצבעות מהכתפיים.
 
אם אתם לא בטוחים שהתקנתם כראוי, מוזמנים לדבר איתי.
נסיעה בטוחה.
שלכם, אבי