winter is coming- בטיחות בחורף

הנה 15 דגשים שצריך שתשימו אליהם לב: 
 
1. אם המושב בטיחות מתנדנד ורוקד יש לחזק אותו מיד. תדעו אם הכיסא זז יותר מ- 2.5 ס"מ לכל צד לאחר ניעור המושב. 

2. וודאו שרצועת ה- Top Tether מהודקת.

3. סיבבתם את המושב מנגד הכיוון לעם הכיוון לאחרונה?  שימו לב שחגורת הבטיחות המעגנת, עוברת בתעלה שמיועדת לעם הכיוון ולא נגד כיוון התנועה.

4. בדקו שרצועות הבטיחות שעל גוף הילד/ה לא מהודקת, מלופפת, או רופפת מדי, שגובה הרצועות מתאימים לכתפי הילד/ה. מרחק בין גוף הילד/ה לרצועה – שתי אצבעות.

5. בדקו שהמושב שלכם לא צריך Locking Clip. ברוב מושבי הבטיחות בעלי תקן אמריקאי, כאשר חוגרים עם רצועות הרכב, יש להשתמש ב- Locking Clip.

6. יש לכם סל-קל ברכב?
בסל-קלים העדיפות היא לסל-קל עם תושבת קבועה לרכב (בסיס). זה מוריד את טעויות האנוש בהתקנה דרמטית. למי שאין בסיס ממליץ לשקול להוסיף בסיס במידה ואפשר ואם לא, להקפיד להדק היטב את הרצועות שעוגנות את הסל-קל כך שהרצועה הצולבת עוברת בתפס האחורי הממוקם בגב הסל-קל ורצועת המותניים עוברת מעל הילד דרך התפסנים שמיועדים לכך (בדרך כלל מסומנים ע״י צבע כחול  או אדום .)

7. בדקו שהגובה ומשקל הילד/ה מתאימים למושב. אולי הגיע הזמן להחליף.

8. שימו לב שתפס בית החזה ממוקם נכון!

9. מגן הראש צריך להיות ממוקם כשתי אצבעות מעל הכתף.

10. יש לכם כיסא בטיחות במושב הקדמי? וודאו שביטלתם את כרית האוויר (המלצה גורפת שלי היא לא להתקין מושב בטיחות במושב הקדמי של הרכב אלא רק במושבים האחוריים, אם אתם נאלצים כן להתקין שם, עדיף שכיסא הבטיחות יהיה כמה שיותר רחוק מהשמשה הקדמית, מה שאומר כמה שיותר רחוק מהדשבורד.)

11. יש לכם 3 מושבי בטיחות בספסל האחורי? לשים לב שיש רווח בין הדלת למושבים הקיצוניים ולא להסתמך על הלחץ שיוצרים הכסאות אלא לבדוק שכל כסא לא זז בפני עצמו כי במקרה של תאונה הם לא יחזיקו מעמד.

12. כשיש את האופצייה לחבר את ה- Top Tether צריך לחבר אותו לחיבור הייעודי שלו ברכב. הנושא מבלבל במיוחד כשמחברים 3 מושבים בספסל האחורי. ישנם מעט רכבים עם עיגון ל- Top Tether למושב האמצעי. אם אין לרכב את העיגון, לא מחברים את ה- Top Tether באלכסון לעיגון של המושבים הקיצוניים.

13. כשהמושב בטיחות עם כיוון התנועה, לשים לב שהוא לא במצב שכיבה מדי, כנגד כיוון התנועה, יש נטייה שגויה לעגן את המושב ע"י המושב הקדמי, נא הימנעו מכך

14. אין להושיב את הילד/ה עם מעיל במושבי הבטיחות! במקרה של תאונה עלול הילד/ה להחליק מתוך המעיל החוצה.

15. יש לכם מושב שקיבלתם מחברים? בדקו האם הוא עדיין בתוקף ואת היסטוריית המושב, כלומר וודאו שלא עבר תאונה בעבר.

הורים יקרים אנא פנו כמה דקות בכדי לבדוק את מושבי הבטיחות של ילדכם. זה מציל חיים.
לכל שאלה אני זמין בשבילכם, בכל יום ובכל שעה.
חורף חם ובטוח!