לא מתקינים איזופיקס וחגורת בטיחות יחד

האם ניתן להשתמש באיזופיקס וגם בחגורת הבטיחות ביחד בהתקנת מושבי בטיחות?
בכל פרט למקרים נדירים ביותר, התשובה לשאלה זו היא לא.

אסור להשתמש בעיגוני האיזופיקס ובחגורת הבטיחות של הרכב בו-זמנית, אלא אם כן צוין במפורש בחוברת הוראות היצרן של המושב שניתן לעשות זאת, וזה מאוד נדיר.
ונשאלת השאלה למה לא? זה נראה מנוגד להגיון ושככל שנאבטח יותר את המושב הבטיחות שלו תעלה לא? ובכן, זוהי טעות נפוצה ששימוש בשניהם מוסיף רמה נוספת של הגנה. אמנם אין ראיות המראות תועלת נוספת משימוש בשניהם, אך ישנן סכנות פוטנציאליות.

היצרנים אוסרים את השימוש בשתי המערכות ביחד בעיקר בגלל שלא ביצעו מבחן ריסוק בשתי המערכות, או שהיא נבחנה ולא עמדה בתקני בטיחות.
היצרנים לא מפרסמים את נתוני הבדיקות הפנימיות שלהם, ולכן אנחנו באמת לא יכולים לדעת בוודאות את הסיבה המדויקת. בנוסף, אין הרבה נתונים ממקרים בשטח על סוג כזה של התקנה.

הדרך הבטוחה ביותר לשימוש במושב בטיחות היא להשתמש במושב בדיוק איך שהתכוונו היצרנים. מושבי הבטיחות ושאר המערכות מתוכננות ונבדקו להתמודד עם כוחות התרסקות בצורה מאוד ספציפית, ולכן תמיד חשוב לעקוב אחר ההוראות שלהם במדויק בעת התקנת כיסא הבטיחות של ילדכם.
נשאלת השאלה מה יכול לקרות? מהם הסכנות הפוטנציאליות בהתקנה מסוג זה?
על פי מה שאנחנו מכירים, דינמיקה וכוחות ההתרסקות ועל הדרך שבה פועלות מערכות ההגנה של מושבי הבטיחות השונים, ניתן לשער.
 
-הכנסת שתי חגורות דרך אותו נתיב עלולה להפעיל לחץ נוסף על מושב הבטיחות מכמה זוויות שונות, ובכך עלול לגרום לשבירתו.
-ריכוז כוחות התרסקות על שטח קטן של מושב הבטיחות.
-עשוי לשנות את האופן שבו המושב מתוכנן לספוג את כוחות ההתרסקות ובמקום זאת להעביר כוחות נוספים לילד היושב במושב.
-עשוי לשנות את האופן שבו כוח הריטרקשיין אמור לפעול ולהעביר אותו אל הילד במושב.
-עלול לגרום להתקנה רופפת מדי של הרצועות ומכאן להתקנה לא בטיחותית.
-אם החגורות עוברים באותה תעלת נעילה, יתכן שלא תוכל להיסגר או להיסגר כראוי ותגרום לזה שתישבר במהלך התרסקות.

ונשאלת השאלה, איזו שיטה בטוחה יותר?
 
אין בטוח יותר. כאשר מושבי הבטיחות מותקנים נכון, שניהם בטיחותיים באותה מידה.
אז טובים השניים מן האחד?
במקרה הזה לא.
נסיעה בטוחה.
אבי